Sid Meier a dezvoltat si programat primul Civilization, in anul 1991, veteranul designer de jocuri a fost onorat in toate modurile posibile din cate se stie in industria jocurilor, a luat mai multe premii GOTY (jocul anului) si a aparut al doilea in AIAS Hall of Fame dupa Shigeru Miyamoto.
Desi Sid Meier are libertatea de a alege ce proiect vrea, el prefera sa lucreze cu echipe mai mici pentru a-si exersa talentul sa creeze jocuri mai compacte, ce le face si le codeaza singur cu indicatii de la inginerii de sistem, de retea si de grafica.
El sustine ca fiecare proiect e diferit si are povestea sa proprie, cu Civilization a avut o istorie dandu-i unui nou designer o sansa sa faca franciza. Ultimul sau joc fiind Ace Patrol, un joc simplu, dar care provoaca dependenta, ce are loc in al 2-lea razboi mondial si a primit ultimul update „Pacific Skies”.
„Ca si designer cauti noi provocari, cauti noi moduri de experimenta si de a face lucruri pe care nu le-ai mai facut pana acum, si in acest mod a contribuit Civilization World. Experimenteaza cu zona jocurilor controlate prin Touch (atingere), e distractiv sa faci jocuri intr-un timp mai scurt cu o echipa mai mica. Facem la fel de mult continut intr-un joc pe cat am face la un joc mare, dar o facem mai rapid, si nu ne mai permitem sa primim atat de multe premii, dar e distractiv, fiindca ne bazam mai mult pe gameplay si asta e partea cea mai interesanta in proiectele astea mici. ” Sustine Sid Meier
Piata jocurilor de pe mobil a explodat acu cativa ani in urma, si inca sunt cresteri signifiante in jocurile pentru Android si iOS, dar foarte rar vezi un om care a lucrat in industria jocurilor pentru PC sau console sa faca o astfel de schimbare si sa-si faca o echipa mai mica care sa creeze jocuri pentru mobil sau tableta.